Suggesties die we meenemen
‘Onmiddellijk rechtszaak beginnen. Schiphol met de politiek aan de hand stellen bewust de gezondheid van bewoners en daarmee hun recht achter bij het financieel belang.’
PVA ondersteunt het initiatief van de Stichting Recht op Bescherming tegen Vliegtuighinder (RBV)
Bob de Bruin: ‘Adviseer Air Traffic Control om aanvliegroutes veel hoger te houden. Nu vliegen de meeste toestellen op 2000 voet (600 meter) over Heiloo/Castricum. Dit is totaal niet nodig; dat kan veel hoger en zou geluidsoverlast, kerosine verbruik, CO2 uitstoot enorm verlagen en de veiligheid verhogen.
Ik ben commercieel piloot in Amerika en ter vergelijking zouden ze eens moeten kijken naar aanvliegroutes rondom New York of Atlanta waar ze bij de laatste tien kilometer ten zuiden of noorden van het vliegveld nog op 10.000 voet vliegen voordat ze uiteindelijk hun definitieve draai naar de landingsbaan maken.’
Screenshot van Atlanta Airport waar ze op 11.000 voet de downwind vliegen op 9.25 kilometer afstand voor ze de bocht naar de landingsbaan nemen