PVA is flink gegroeid, ook mensen van ver buiten de stad zijn lid. Dat komt omdat we opkomen voor iedereen die vliegoverlast ervaart. We zijn in de eerste plaats tegen de megalomaan gegroeide overstapfunctie van Schiphol/KLM. Sluit je ook aan!
De toon van de luchtvaartdiscussie is de afgelopen jaren fundamenteel veranderd. Ernstige hinder wordt breed erkend en is overal bespreekbaar. Daar droegen we aan bij. En het werkt beter om beleidsmakers te helpen dan alleen maar te klagen. Eens? Wordt lid.
Amsterdam komt dit jaar sterker op voor de belangen van zijn inwoners waar het gaat om overlast van Schiphol. PVA heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan het Position Paper dat pleit voor krimp. We praten nu over vervolgstappen. Hiervan leren? Neem contact op.
PVA steunt de Stichting Rechtsbescherming tegen Vlieghinder in woord en daad. De rechter heeft gevonnist dat de Staat handelt in strijd met het Europese Verdrag voor de Rechten van de Mens. Voor 1 april 2025 moeten er verbeteringen doorgevoerd zijn. Steun RBV ook!
We hebben begin dit jaar het begrip ‘Passende Luchtvaart’ geïntroduceerd. Inmiddels best al een stevig handvat in de luchtvaartdiscussie. Passend wil zeggen dat men eerst kijkt wat dragelijk is voor bewoners en dan naar economische argumenten.
We maakten een video speciaal voor minister Madlener. Boodschap: zorg voor luchtvaart passend bij een welvarend, gezond en leefbaar Nederland. Henk en Ingrid hebben geen hub-luchthaven nodig hebben voor vakantie aan de Middellandse Zee. Met Manneke Pis. Video 38
Wij analyseerden de maatschappelijke kosten-batenanalyses van de laatste jaren. Gerenommeerde economen schreven mee. Daar komt binnenkort een keihard MRS-advies uit voor minister Madlener: krimp is goed voor Nederland én voor Henk en Ingrid.
Wij hebben goede band met SchipholWatch. SchipholWatch riep de MRS op tot meer onderlinge samenwerking. Lastig door te veel nimby. We zijn met SW in gesprek om krachten te bundelen, zoals we eerder probeerden een Federatie van de grond te krijgen.
We mobiliseerden onze leden voor snelle juridische actie tegen groot baanonderhoud deze zomer. Een kort geding bleek niet kansrijk genoeg, maar vrijwel alle donateurs lieten hun bijdrage in reserve voor vervolgacties. We gaan door! We bereiden een juridische vervolgstap voor richting het ministerie van IenW.
PVA is overgegaan naar Bluesky. X is in verkeerde handen gevallen. Je vindt ons op @vliegoverlast.bsky.social